ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τροπολογία του υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τα έσοδα του ΔΕΣΦΑ

Στόχος η προστασία της εγχώριας παραγωγικής βάσης αλλά και των οικιακών καταναλωτών

Στην προστασία της εγχώριας παραγωγικής βάσης, αλλά και των οικιακών καταναλωτών που έχουν στραφεί στο φυσικό αέριο, αποσκοπεί η τροπολογία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αναφορικά με τα έσοδα του ΔΕΣΦΑ, και δεν εμπίπτει στους όρους του διαγωνισμού, ούτε επηρεάζει τη μελλοντική σύμβαση και την ιδιωτικοποίηση του Διαχειριστή, ανέφεραν σήμερα πηγές του υπουργείου.

Με την τροπολογία επανακαθορίζεται η Ρυθμιζόμενη Περιουσιακή Βάση του Διαχειριστή, όπως και η διαφορά που θα ανακτηθεί, μέσω των τιμολογίων, καθώς, αν διατηρούνταν τα δεδομένα, ως είχαν, θα οδηγούμαστε σε αυξήσεις στα τέλη χρήσης κατά 68% (με αντίστοιχες επιπτώσεις στις τελικές τιμές καταναλωτή), κάτι που η ηγεσία του ΥΠΕΝ έχει αποκλείσει στο παρελθόν και με δημόσιες δηλώσεις της.

Πηγές του υπουργείου ανέφεραν, ακόμη, για το συγκεκριμένο ζήτημα:

– Η διαμόρφωση της συνολικής ανακτήσιμης διαφοράς σε 829 εκατ. ευρώ, σε συνδυασμό με τον υφιστάμενο κανονισμό τιμολόγησης της χρήσης του δικτύου φυσικού αερίου, θα οδηγήσει σε εξωπραγματικές αυξήσεις στα τέλη χρήσης κατά 68%. Εύλογες είναι οι σοβαρές αρνητικές συνέπειες για την οικονομία της χώρας, ευρύτερα για το δημόσιο συμφέρον, από την επαπειλούμενη αύξηση.

– Ο επανακαθορισμός κρίνεται επιβεβλημένος, καταρχήν, λόγω της υποχρέωσης να διορθωθούν μεθοδολογικά σφάλματα και λανθασμένες πρακτικές, που δεν επιτρέπεται να διατηρούνται σε ισχύ.

– Η προστασία των χρηστών φυσικού αερίου έχει πολλαπλά οφέλη, καθώς εμποδίζει την περαιτέρω αύξηση των τιμών προϊόντων και υπηρεσιών που επηρεάζονται από το ενεργειακό κόστος. Ταυτόχρονα, ενισχύει την προσπάθεια παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας, σε μία χρονική στιγμή που είναι ζωτικής σημασίας η ανάπτυξη και η αύξηση της απασχόλησης.

– Παράλληλα, βρισκόμαστε στην αρχή της περαιτέρω ανάπτυξης του δικτύου μεταφοράς φυσικού αερίου, με τη ΔΕΠΑ να αναπτύσσει και να υλοποιεί τον σχεδιασμό της για τη δυνατότητα μεταφοράς αερίου, ακόμη κι εκεί που δεν υπάρχουν αγωγοί. Τίποτα από όλα αυτά δεν πρέπει να απειληθεί, ιδιαίτερα σε μία κρίσιμη στιγμή για την οικονομία της χώρας, με τις προκλήσεις να έχουν πολλαπλασιαστεί και το αποτέλεσμα να επηρεάζει τη ζωή όλων των πολιτών.

Αναφορικά με τη διαδικασία αποκρατικοποίησης της εταιρείας, το ΥΠΕΝ σημειώνει ότι το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων της SOCAR με τη Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τοποθέτησε την αζέρικη εταιρεία, που νωρίτερα είχε επικρατήσει στο διεξαχθέντα διεθνή διαγωνισμό, στη θέση του «παθητικού μετόχου», που δεν μπορεί να έχει πάνω από το 49% του ΔΕΣΦΑ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Τέλος, σημειώνεται ότι η θέση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας ήταν γνωστή και δεδομένη, ενώ το ζήτημα είχε τεθεί, επανειλημμένα, σε κυβερνητικές συσκέψεις και οι προθέσεις ήταν σε γνώση των ΤΑΙΠΕΔ, SOCAR και SNAM.

Πηγή

Στην ίδια κατηγορία

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

“ΨΕΥΤΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΕΣ”: Χαμός στη Βουλή με Γεωργιάδη και ΚΚΕ

Άγριο κράξιμο έριξε ο Άδωνις Γεωργιάδης στο ΚΚΕ…

Επιστροφή στα ερείπια

Χιλιάδες Παλαιστίνιοι γυρίζουν στον βορρά της Γάζας —…

Πώς Μοντέλο του Penthouse ξεγέλαγε πλούσιους γέρους και τους ξάφριζε

Στους λαμπερούς δρόμους του Μάλιμπου, όπου τα SUV…

Λίγο μετά τη συμφωνία: Άρματα ανοίγουν πυρ δίπλα σε πεζούς

Το περιστατικό έγινε λίγο μετά την ανακοίνωση κατάπαυσης.…

Ανησυχία στη Δύση: Πώς η Ρωσία ετοιμάζει το έδαφος για επίθεση

**Ανησυχητικά στοιχεία για σχέδια της Μόσχας κατά του…

44 Επαγγέλματα που θα εξαφανίσει η Τεχνητή Νοημοσύνη

(Κράτα καφέ και υπομονή – μπορεί να είσαι…
contact