ΔΙΑΦΟΡΑ

Ο καλλιτέχνης που χρησιμοποιούσε γυμνές γυναίκες ως «ζωντανά» πινέλα

Το βράδυ της 9ης Μαρτίου του 1960, εκατό άντρες και γυναίκες, ντυμένοι με τα καλύτερά τους ρούχα, συγκεντρώθηκαν στην Πινακοθήκη Σύγχρονης Τέχνης στο Παρίσι. Εκεί τους υποδέχτηκε ο καλλιτέχνης Υβ Κλάιν, ο οποίος τους είχε ετοιμάσει μια ξεχωριστή βραδιά.

Οι καλεσμένοι παρακολούθησαν πανέμορφες γυμνές γυναίκες, που είχαν καλύψει το σώμα τους με μπλε μπογιά και σύρθηκαν πάνω σε λευκούς καμβάδες. Μερικές, τις έσυρε ο ίδιος ο καλλιτέχνης, χρησιμοποιώντας τα κορμιά τους, ως «ανθρώπινα πινέλα». Καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης, μια ορχήστρα έπαιζε τη συμφωνία που είχε συνθέσει ο Κλάιν. Την αποκαλούσε “Συμφωνία Μονοτονίας” και αποτελούνταν από μια και μοναδική νότα, η οποία παιζόταν για 20 λεπτά. Μετά ακολουθούσαν 20 λεπτά απόλυτης ησυχίας, όπου οι καλεσμένοι κάθονταν ακίνητοι και αναλογίζονταν αυτό που είδαν και άκουσαν.

Ο καλλιτέχνης που χρησιμοποιούσε γυμνές γυναίκες ως «ζωντανά» πινέλα για τα έργα του. Τις έσερνε  πάνω στον καμβά για να ζωγραφίσει, ενώ η ορχήστρα έπαιζε μία μόνο νότα για 20 λεπτά - Εικόνα1

Ο Κλάιν και τα «ανθρώπινα πινέλα».

Η πρώτη παράσταση του Κλάιν στέφθηκε με τεράστια επιτυχία και επαναλείφθηκε πολλές φορές. Μέχρι τότε, χρησιμοποιούσε τα “ανθρώπινα πινέλα”, μόνο στο στούντιό του. Στα έργα του είχε δώσει το όνομα “Ανθρωπομετρία”, καθώς αποτύπωναν το αυθεντικό ανθρώπινο σώμα στις πραγματικές αναλογίες του. Έφτασε να χρησιμοποιήσει γυναίκες για πινέλα, όταν πια είχε επιχειρήσει να ζωγραφίσει με κάθε άλλη τεχνική. Τον ενδιέφερε ο τρόπος που θα άπλωνε τη μπογιά, καθώς χρησιμοποιούσε μόνο ένα χρώμα στους πίνακές του: το μπλε, μια συγκεκριμένη απόχρωση μάλιστα, στην οποία έδωσε και κατοχύρωσε το όνομα IKB, δηλαδή International Klein Blue.

Ο καλλιτέχνης που χρησιμοποιούσε γυμνές γυναίκες ως «ζωντανά» πινέλα για τα έργα του. Τις έσερνε  πάνω στον καμβά για να ζωγραφίσει, ενώ η ορχήστρα έπαιζε μία μόνο νότα για 20 λεπτά - Εικόνα2

Ο καλλιτέχνης εν δράσει

Ο Υβ Κλάιν γεννήθηκε το 1928 στη Νίκαια. Καταγόταν από οικογένεια καλλιτεχνών και ακολούθησε το παράδειγμά τους σχεδόν αμέσως. Τον απασχόλησε η σύγχρονη τέχνη, το κενό και η ανατροπή του συνηθισμένου. Οι σύγχρονοί του έκριναν ότι ήταν “νεο-ντανταϊστής”, αναφερόμενοι στο φουτουριστικό κίνημα Νταντά, χαρακτηριστικό του οποίου είναι τα πρωτοποριακά και ανατρεπτικά έργα, όπως το διάσημο ουρητήριο του Μαρσέλ Ντυσάν.

Ο καλλιτέχνης που χρησιμοποιούσε γυμνές γυναίκες ως «ζωντανά» πινέλα για τα έργα του. Τις έσερνε  πάνω στον καμβά για να ζωγραφίσει, ενώ η ορχήστρα έπαιζε μία μόνο νότα για 20 λεπτά - Εικόνα3

Τα «ανθρωπομετρικά» μπλε έργα του Υβ Κλάιν

.Πηγή

Στην ίδια κατηγορία

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

“ΨΕΥΤΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΕΣ”: Χαμός στη Βουλή με Γεωργιάδη και ΚΚΕ

Άγριο κράξιμο έριξε ο Άδωνις Γεωργιάδης στο ΚΚΕ…

Επιστροφή στα ερείπια

Χιλιάδες Παλαιστίνιοι γυρίζουν στον βορρά της Γάζας —…

Πώς Μοντέλο του Penthouse ξεγέλαγε πλούσιους γέρους και τους ξάφριζε

Στους λαμπερούς δρόμους του Μάλιμπου, όπου τα SUV…

Λίγο μετά τη συμφωνία: Άρματα ανοίγουν πυρ δίπλα σε πεζούς

Το περιστατικό έγινε λίγο μετά την ανακοίνωση κατάπαυσης.…

Ανησυχία στη Δύση: Πώς η Ρωσία ετοιμάζει το έδαφος για επίθεση

**Ανησυχητικά στοιχεία για σχέδια της Μόσχας κατά του…

44 Επαγγέλματα που θα εξαφανίσει η Τεχνητή Νοημοσύνη

(Κράτα καφέ και υπομονή – μπορεί να είσαι…
contact