– Αρκεί να επενδύσουμε σε ένα πτυχίο για να πούμε ότι θα πετύχουμε επαγγελματικά; Ή μήπως όλα ξεκινούν από τις πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης στο σχολείο;
Στην Ελλάδα έχουμε θεοποιήσει το πτυχίο. Απόδειξη είναι το γεγονός ότι είμαστε η τρίτη χώρα σε αριθμό πτυχίων, αλλά διαθέτουμε μία χρεοκοπημένη οικονομία. Αυτό που πρέπει να κάνουμε, είναι να προσφέρουμε στα παιδιά μας τα βιώματα και τις δεξιότητες για να εξελιχθούν.
Υπάρχουν σημαντικά κενά στην ελληνική εκπαίδευση. Ένα από αυτά είναι η έλλειψη ομαδικότητας. Ακόμα περνάμε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς να δουλέψουμε για κάτι με το διπλανό μας. Έτσι ο ανταγωνισμός είναι πάντα υπαρκτός. Ότι πρέπει να γράψουμε καλύτερα εξετάσεις από κάποιον άλλο για να μπούμε στο πανεπιστήμιο.
Γι’ αυτό το γεγονός ότι δεν καλλιεργείται το ομαδικό πνεύμα δημιουργεί δυσλειτουργίες. Δεν είναι τυχαίο ότι η ελληνική οικονομία κατά τα ¾ αποτελείται από μονοπρόσωπες εταιρείες. Δεν βλέπουμε εύκολα εταιρείες που βασίζονται σε ομάδες, οι οποίες κλιμακώνονται και βελτιώνονται διαρκώς. Λείπει το βίωμα της ομαδικότητας.
Αυτό που κάνει το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων, είναι ότι βάζει όλα τα παιδιά να δουλέψουν μαζί. Τα παροτρύνουμε να βρουν μία ιδέα, και να δημιουργήσουν στη συνέχεια μία ομάδα με καταμερισμό ευθυνών. Άλλος θα είναι ο διευθυντής παραγωγής, άλλος ο διευθυντής πωλήσεων, άλλος ο διευθυντής μάρκετινγκ. Τους ζητάμε να στήσουν μία εικονική εταιρεία και να λειτουργήσουν στα πρότυπα μίας πραγματικής επιχείρησης. Κάθε χρόνο μάλιστα πηγαίνουμε στο Mall, όπου τους ζητάμε να εκθέσουν τις ιδέες τους – σε ειδικά διαμορφωμένα περίπτερα – και να διαπιστώσουν εάν έχουν απήχηση στο κοινό.
Αμέσως μετά ετοιμάζουν ένα ολοκληρωμένο επιχειρηματικό πλάνο, στο οποίο εξηγούν πόσο πούλησαν ένα προϊόν και τι σκοπεύουν να κάνουν στη συνέχεια. Οι παγκόσμιες έρευνες δείχνουν ότι εάν κάποιος έχει περάσει από αυτό το βίωμα σε μικρή ηλικία έχει αρκετές πιθανότητες να το αναπαράγει ως ενήλικας. Έτσι έχουμε να συνδέσουμε αυτά τα παιδιά με την αγορά εργασίας. Γι’ αυτό άλλωστε αποφασίσαμε ότι εκτός από ό,τι συμβαίνει μέσα στο σχολείο τα φέρνουμε κάθε φορά σε επαφή με μία κοιτίδα επιχειρηματικότητας.
Να σας δώσω ένα παράδειγμα. Ο τομέας της τεχνολογίας κινήθηκε από κορυφαίες προσωπικότητες όπως ο Bill Gates, o Steve Jobs και τον Larry Ellison. Κανένας από αυτούς δεν είναι πτυχιούχος πανεπιστημίου. Αυτή η τεράστια βιομηχανία, η οποία ξεκίνησε από το τίποτα, στήθηκε από ανθρώπους που δεν είχαν πτυχία.
Τα παιδιά, τα οποία θα στήσουν τις επιχειρήσεις το μέλλοντος δεν είναι απαραίτητο να βγουν από τα ελληνικά πανεπιστήμια. Μπορούν να προκύψουν από κοιτίδες καινοτομίας. Είναι εύκολο να βρει ένα νέο παιδί, ένα χώρο στον οποίο μπορεί να αναπτύξει αυτό που έχει στο μυαλό του.Δείτε την επόμενη ή προηγούμενη σελίδα πατώντας τα νούμερα