ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι αξία έχει ένα μεταχειρισμένο Airbus superjumbo;

Ποιοι παράγοντες θα παίξουν ρόλο και ποια θα είναι η «δεύτερη» ζωή του

Ένα καλό τεστ για την πραγματική αξία του αεροσκάφους A380 θα περάσει σύντομα η Αirbus καθώς η Singapore Airlines Ltd. εξετάζει το εάν θα επιστρέψει στην ιδιοκτήτριά του το πρώτο superjumbo του κόσμου το 2017 που λήγει το συμβόλαιο 10ετούς leasing με το οποίο το είχε προμηθευτεί.

Εάν ο ασιατικός αερομεταφορέας επιστρέψει το αεροσκάφος στον Γερμανό επενδυτή Dr. Peters Gruppe που κατέχει τους τίτλους ιδιοκτησίας ή διαπραγματευτεί μια δραστικά μειωμένη τιμή για να το κρατήσει, αυτό θα ρίξει την υπολειμματική αξία (residual value) του μοντέλου σε επίπεδα χαμηλότερα από αυτά που θα επιθυμούσε η Airbus, σύμφωνα με τον Bertrand Grabowski της DVB Bank στο Λονδίνο.

«Θα είναι μια δοκιμασία», δήλωσε σε συνέδριο στην Πράγα χθες, σημειώνοντας πως η Singapore Air δείχνει να μην έχει πρόθεση να κρατήσει το αεροσκάφος, αν και αυτό μπορεί να είναι τακτικός ελιγμός με στόχο την επίτευξη μιας καλύτερης τιμής.

Σύμφωνα με το Bloomberg, η Airbus, που αγωνίζεται να πουλήσει νέα A380, έχει δηλώσει πως μια αγορά μεταχειρισμένων αεροσκαφών αναπτύσσεται καθώς οι αεροπορικές εταιρείες, με πρώτες τη Singapore Air και την Emirates, βλέπουν τα αρχικά συμβόλαια leasing να φτάνουν στο τέλος τους. Τα αεροσκάφη που «συνταξιοδοτούνται» από τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες μπορούν να βρουν νέα ζωή σε εξάωρες έως οκτάωρες πτήσεις στα χέρια χαμηλού κόστους ασιατικών αερομεταφορέων, όπως προβλέπει η Airbus.

Το κόστος αποκατάστασης ενός Α380 ύστερα από μία δεκαετία χρήσης είναι άγνωστο κι έτσι δυσκολεύονται και οι ειδικοί να εκτιμήσουν πόσο θα κοστίσουν οι εργασίες. Οι Singapore Airlines και Emirates είχαν αγοράσει τα A380 τους απευθείας πριν τα περάσουν σε επενδυτές μέσω sale-leasebacks, ώστε η υπολειμματική αξία  να ακολουθεί τον νέο ιδιοκτήτη.

Η Airbus παλεύει επίσης να εξασφαλίσει 25 νέες παραγγελίες για A380 που ο επικεφαλής πωλήσεων John Leahy είχε προαναγγείλει στο φετινό Paris Air Show πως θα ανακοινωθούν φέτος. Η αποτυχία παράδοσης αυτών των παραγγελιών μπορεί να έχει καταστροφικές επιπτώσεις στην τιμολόγηση, εκτιμά ο Grabowski. «Αυτό θα είναι κι ένα τεστ για το πού πηγαίνει το πρόγραμμα», πρόσθεσε.

Πηγή

Στην ίδια κατηγορία

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

“ΨΕΥΤΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΕΣ”: Χαμός στη Βουλή με Γεωργιάδη και ΚΚΕ

Άγριο κράξιμο έριξε ο Άδωνις Γεωργιάδης στο ΚΚΕ…

Επιστροφή στα ερείπια

Χιλιάδες Παλαιστίνιοι γυρίζουν στον βορρά της Γάζας —…

Πώς Μοντέλο του Penthouse ξεγέλαγε πλούσιους γέρους και τους ξάφριζε

Στους λαμπερούς δρόμους του Μάλιμπου, όπου τα SUV…

Λίγο μετά τη συμφωνία: Άρματα ανοίγουν πυρ δίπλα σε πεζούς

Το περιστατικό έγινε λίγο μετά την ανακοίνωση κατάπαυσης.…

Ανησυχία στη Δύση: Πώς η Ρωσία ετοιμάζει το έδαφος για επίθεση

**Ανησυχητικά στοιχεία για σχέδια της Μόσχας κατά του…

44 Επαγγέλματα που θα εξαφανίσει η Τεχνητή Νοημοσύνη

(Κράτα καφέ και υπομονή – μπορεί να είσαι…
contact