ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ-ΕΠΙΣΤΗΜΗ

«Πράσινος» δρόμος φωτίζεται μόνο όταν περνά πεζός ή αυτοκίνητο

Μία από τις πρώτες μεγάλες εγκαταστάσεις φωτισμού δρόμου που λειτουργεί με ραντάρ αποκαλύφθηκε στη Νορβηγία. Το σύστημα αυτό επιτρέπει τον ταχύ έλεγχο των επιπέδων του φωτισμού, ανάλογα με το αν περνά όχημα ή πεζός από τον δρόμο.

Η Νορβηγία πειραματίζεται με τέτοια συστήματα εδώ και περίπου μία δεκαετία, αλλά η εγκατάσταση αυτή, στον αυτοκινητόδρομο 155, κοντά στην πόλη Hole, είναι σημαντική τόσο για το μήκος της, που φτάνει τα εννέα χιλιόμετρα, όσο και για τον αριθμό των ραντάρ που τοποθετήθηκαν, που φτάνουν τα 220.

Οι μονάδες αυτές, που τοποθετούνται σε κάθε στύλο, ανιχνεύουν την κίνηση στον δρόμο και την ταχύτητα του κινούμενου. Έτσι, τα φώτα ανάβουν πιο έντονα καθώς φτάνει το όχημα, αυξάνοντας την έντασή τους στο 100%, καθώς όταν δεν κινείται κανείς η ένταση μειώνεται κατά 20%.

«Πράσινος» δρόμος φωτίζεται μόνο όταν περνά πεζός ή αυτοκίνητο - Εικόνα

Υπολογίζεται πως έτσι εξοικονομούνται 2.100 κιλοβατώρες την εβδομάδα, σε σχέση με τα φώτα που φωτίζουν στο φουλ είτε περνά κάποιος είτε όχι. Η απόσβεση της επένδυσης γίνεται σε διάστημα μικρότερο των πέντε ετών.

Την τεχνολογία αυτή ανέπτυξε η Comlight, μια start-up με έδρα στην πόλη Gralum της νότιας Νορβηγίας. Αποκαλεί το σύστημα «φωτισμός δρόμου με αισθητήρες κίνησης». Κάθε λάμπα επικοινωνεί ασύρματα με τις υπόλοιπες. Μόλις ανιχνευτεί κάποια κίνηση από κάποια λάμπα, το φως ανάβει πιο δυνατά και μεταδίδεται η πληροφορία της κίνησης και στις υπόλοιπες. Έτσι, οδηγοί, ποδηλάτες και πεζοί θα έχουν πλήρη φωτισμό καθώς περνούν από τον δρόμο χάρη σε ένα «κύμα» φωτός που ακολουθεί τις κινήσεις του χρήστη και του παρέχει ασφάλεια.

Το σύστημα διαμορφώνεται ειδικά για κάθε κομμάτι αυτοκινητόδρομου, λαμβάνοντας υπόψη την ορατότητα των οδηγών, τον δρόμο και την απόσταση ανάμεσα σε κάθε λάμπα. Ο αριθμός των λαμπτήρων μπορεί να οριστεί στο λογισμικό και στη συνέχεια οι διάφορες ρυθμίσεις να αλλάξουν εξ αποστάσεως όποτε είναι απαραίτητο. Οι αλλαγές αποστέλλονται σε έναν στύλο φωτισμού εξοπλισμένο με GPRS, ο οποίος αυτόματα μεταδίδει την αναθεωρημένη πληροφορία σε όλες τις λάμπες.

Τα ραντάρ μπορούν να τοποθετηθούν στους υπάρχοντες στύλους φωτισμού ή να προβλεφθούν σε ενδεχόμενη αναβάθμισή τους. Η μονάδα ελέγχου τοποθετείται στον στύλο, συνδέεται η καλωδίωση, τοποθετείται το κάλυμμα και ρυθμίζεται η γωνία του ραντάρ ανάλογα με τα χαρακτηριστικά κάθε σημείου.

 


Πηγή

Στην ίδια κατηγορία

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

“ΨΕΥΤΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΕΣ”: Χαμός στη Βουλή με Γεωργιάδη και ΚΚΕ

Άγριο κράξιμο έριξε ο Άδωνις Γεωργιάδης στο ΚΚΕ…

Επιστροφή στα ερείπια

Χιλιάδες Παλαιστίνιοι γυρίζουν στον βορρά της Γάζας —…

Πώς Μοντέλο του Penthouse ξεγέλαγε πλούσιους γέρους και τους ξάφριζε

Στους λαμπερούς δρόμους του Μάλιμπου, όπου τα SUV…

Λίγο μετά τη συμφωνία: Άρματα ανοίγουν πυρ δίπλα σε πεζούς

Το περιστατικό έγινε λίγο μετά την ανακοίνωση κατάπαυσης.…

Ανησυχία στη Δύση: Πώς η Ρωσία ετοιμάζει το έδαφος για επίθεση

**Ανησυχητικά στοιχεία για σχέδια της Μόσχας κατά του…

44 Επαγγέλματα που θα εξαφανίσει η Τεχνητή Νοημοσύνη

(Κράτα καφέ και υπομονή – μπορεί να είσαι…
contact