ΚΟΣΜΟΣ

Αποσύρονται όλα τα Boeing 737 Max 8

Μετά το αεροπορικό δυστύχημα στην Αιθιοπία η Boeing αποφάσισε να αποσύρει όλα τα Boeing 737 Max 8.

Οι πιέσεις στο εσωτερικό των ΗΠΑ ήταν πολύ μεγάλες προκειμένου να απαγορευθούν οι πτήσεις αεροσκαφών τύπου 737 Μax 8 και Max 9 της εταιρείας Boeing καθώς η μία μετά την άλλη, οι υπηρεσίες αεροπλοΐας ανά την υφήλιο καθήλωναν τα εν λόγω αεροσκάφη στο έδαφος.

Η Boeing δεν είναι μια οποιαδήποτε εταιρεία καθώς πρόκειται για «εθνικό σύμβολο» για τις ΗΠΑ.

Ο Αμερικανός πρόεδρος, Ντόναλντ Τραμπ, ανακοίνωσε χθες ότι οι ΗΠΑ θα διατάξουν να καθηλωθούν όλα τα αεροσκάφη Boeing Co 737 MAX 8 και MAX 9. «Θα εκδώσουμε διάταγμα με επείγοντα χαρακτήρα για την καθήλωση όλων των αεροσκαφών 737 MAX 8 και 737 MAX 9 και την απαγόρευση των πτήσεων με αυτούς τους τύπους αεροσκαφών» τόνισε ο Τραμπ σε δημοσιογράφους στον Λευκό Οίκο.

Ακολούθησαν οι ανακοινώσεις της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA), στις οποίες ανέφερε πως έδωσε εντολή να καθηλωθούν στο έδαφος προσωρινά τα Boeing 737 Max που πετούν στις ΗΠΑ λόγω των νέων δορυφορικών δεδομένων που συλλέχθηκαν και αναλύθηκαν, τα οποία αφορούν το αεροπλάνο των Αιθιοπικών Αερογραμμών που συνετρίβη.

Η απαγόρευση της πτήσης «θα διατηρηθεί για όσο χρόνο χρειαστούν πιο εκτενείς έρευνες, συμπεριλαμβανομένης της εξέτασης των πληροφοριών που περιέχουν» τα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους.

Η αμερικανική υπηρεσία προειδοποίησε ότι θα χρειαστεί να περάσουν μήνες πριν διορθωθεί πλήρως το πρόβλημα στο λογισμικό, σύμφωνα με το ΑΠΕ, διευκρινίζοντας ότι δεν ξέρει για πόσο χρόνο το αεροσκάφος αυτό θα παραμείνει καθηλωμένο στο αμερικανικό έδαφος.

Πόσο μπορεί να κοστίσει στη Boeing η κρίση με τον στόλο των 737 Max

Η κρίση με τον στόλο των αεροσκαφών 737 Max εκτιμάται πως μπορεί να είναι για τη Boeing χειρότερη κι από εκείνη που είχε καθηλώσει το 2013 τα Dreamliner.

Απρόβλεπτος παράγοντας είναι εν προκειμένω οι συνέπειες στη φήμη της εταιρείας μετά τα δύο πολύνεκρα δυστυχήματα με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκαφών.

Το βραχυπρόθεσμο κόστος της πιθανής επιδιόρθωσης του λογισμικού είναι μάλλον διαχειρίσιμο για τη Boeing, αλλά το μεγαλύτερο οικονομικό κόστος είναι άγνωστο καθώς εξαρτάται από το εάν θα κλονιστεί η εμπιστοσύνη των αεροπορικών εταιρειών στο εν λόγω τζετ, το οποίο καταγράφει και τις μεγαλύτερες πωλήσεις. Σύμφωνα με τους New York Times, υπάρχουν παραγγελίες για 4.600 τέτοια αεροπλάνα, που μεταφράζονται σε μελλοντικά έσοδα ύψους 550 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Μετά το δεύτερο δυστύχημα, που σημειώθηκε στην Αιθιοπία την Κυριακή, οι μετοχές της Boeing κατέγραψαν πτώση σχεδόν 11%.

Με όλα τα αεροσκάφη Max να είναι πλέον καθηλωμένα διεθνώς, προτεραιότητα της Boeing είναι να διορθώσει το πρόβλημα. Στην κατεύθυνση αυτή η εταιρεία συνεργαζόταν ήδη με τις αμερικανικές αρμόδιες αρχές για να αναπτυχθούν το update του λογισμικού και νέες οδηγίες εκπαίδευσης, μετά το δυστύχημα στην Ινδονησία, τον Οκτώβριο. Η ενημέρωση του λογισμικού αναμένεται τον επόμενο μήνα, αλλά η τελική λύση μπορεί να χρειαστεί ακόμα περισσότερο χρόνο, ανάλογα με το τι θα καθορίσουν οι αναλυτές ως αίτιο της συντριβής στην Αιθιοπία.

Όσο περισσότερος χρόνος χρειαστεί για να βρεθεί η λύση, τόσο μεγαλύτερο θα είναι το τίμημα. Η επιδιόρθωση της μπαταρίας του Dreamliner σήμανε 465.000 δολάρια ανά αεροσκάφος, σύμφωνα με αναλυτές. Με βάση αυτό, η Boeing μπορεί να χρειαστεί να ξοδέψει 1 δισεκατομμύριο δολάρια για να επιλύσει τα ζητήματα των Boeing 737 Max.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, αεροπορικές εταιρείες που έχουν 350 συνολικά τέτοια αεροσκάφη στον στόλο τους, έχουν αρχίσει να ζητούν αποζημιώσεις για τις απώλειές τους, όσο τα αεροπλάνα παραμένουν στο έδαφος. Πιστεύεται πως κοστίζει ένα εκατομμύριο δολάρια το να δοθεί τζετ αντικατάστασης για τρεις μήνες.

Η Boeing είναι πιθανό να αντιμετωπίσει νομικές ενέργειες και από τις οικογένειες των επιβατών που σκοτώθηκαν στα δύο δυστυχήματα.

Ασφαλώς, μία εταιρεία του μεγέθους της Boeing, με έσοδα που ξεπερνούν τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια τον χρόνο- πιθανότατα μπορεί να απορροφήσει αυτά τα κόστη. Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι όμως το πώς θα διαχειριστεί τις μελλοντικές παραγγελίες. Εάν οι παραδόσεις θα καθυστερήσουν, επειδή θα απαιτηθεί κάποιος ανασχεδιασμός του αεροσκάφους, η κατασκευάστρια εταιρεία θα κληθεί να προσφέρει μειωμένες τιμές στους πελάτες της.

Υπάρχει κι ένας ευρύτερος κίνδυνος, εάν το πλήγμα στα Max διαρκέσει. Η Boeing να χάσει ορισμένους στρατηγικούς πελάτες μακροπρόθεσμα. Αυτό θα έδινε πλεονέκτημα στον ευρωπαϊκό ανταγωνιστή της, την Airbus. Δεν φαίνεται πάντως να επίκεινται ακυρώσεις παραγγελιών αυτή τη στιγμή.

Αυτό που είναι υπαρκτό, και μπορεί να βλάψει την Boeing, είναι η υποψία πως είχε προνομιακές σχέσεις με την εποπτεύουσα αρχή της, την αμερικανική Federal Aviation Administration.

Kάντε κλικ για να συνεχίσετε

Στην ίδια κατηγορία

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

10 φορές που Υπουργοί ΖΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ κρύφτηκαν πίσω απο το Νόμο περί ευθύνης υπουργών

«Πρώτη φορά αριστερά»… Μια από τις μεγαλύτερες συκοφαντίες…

Μεγάλη εβδομάδα 2019: Ποιοι θα δουν χρήματα στους λογαριασμούς τους

Τις επόμενες μέρες αναμένεται να κατατεθούν χρήματα σε…

Άνδρας έσφαξε πιτ μπουλ με 17 μαχαιριές και του έκοψε την καρωτίδα

Πρωτοφανές περιστατικό έλαβε χώρα στην Αργυρούπολη, καθώς άγνωστος…

Ο Ακάρ απαιτεί αποστρατικοποίηση των νησιών του Αιγαίου

Το πρωί του Σαββάτου, ο υπουργός Άμυνας της…

Ραγίζει καρδιές ο σύντροφος της Νεκταρίας που σκοτώθηκε σε τροχαίο στο Ναύπλιο

Συγκλονισμένοι είναι ακόμη οι κάτοικοι στο Ναύπλιο μετά…

Ο Πολάκης που «μας έχει όλους», ζητά να μην αρθεί η ασυλία του

Ο κ.Πολακης, που μας «έχει όλους και αυτός…

Αυτό που δεν έκανε η Ελλάδα, θα το κάνει η Ολλανδία στους Αλβανούς

Η χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης επανέφερε τις θεωρήσεις…

«Μούφα» το σχέδιο «Πυθία» για τη δολοφονία Καραμανλή

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία που δημοσιεύουν τα «ΝΕΑ»…

Θανάσης Χειμωνάς: «Ψεκασμένοι ακροδεξιοι φασίστες» όσοι διαμαρτύρονται για την Συμφωνία των Πρεσπών

«Ψεκασμένοι ακροδεξιοι φασίστες» είναι όσοι διαμαρτύρονται για την…
contact