Στην εποχή της κρίσης, το περιβόητο καλάθι της νοικοκυράς αδειάζει πριν καν γεμίσει. Στην πραγματικότητα, όμως, καμία νοικοκυρά δεν αποπειράται να το… γεμίσει, καθώς οι τιμές των προϊόντων είναι αρκούντως αποτρεπτικές.
Σύμφωνα με την έρευνα της Νielsen, οι παγιωμένες επί χρόνια συνήθειες του μέσου Έλληνα καταναλωτή όταν πήγαινε στο σούπερ μάρκετ έχουν αλλάξει με την έλευση της οικονομικής κρίσης.
Ήδη από το 2008 διαφαινόταν μια τάση στην αλλαγή των συνηθειών και απλώς αυτή πλέον δείχνει να παγιώνεται. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν πως η τιμή ενός προϊόντος είναι το βασικό κριτήριο αγοράς για τον Έλληνα καταναλωτή -σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Παράλληλα, όπως τονίζει η εταιρεία ερευνών IRI, στη χώρα μας δραστηριοποιούνται επτά μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων, οι οποίες συγκεντρώνουν τα 9 από τα 10 ευρώ που διατίθεται στην αγορά, ρίχνοντας στα… Τάρταρα τα μικρά συνοικιακά σούπερ μάρκετ.
Επίσης, 6 στους 10 Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν πως θα ξοδεύουν λιγότερα σε κάθε επίσκεψη για αγορές στο μέλλον (Nielsen), ενώ το 1/3 όσων κάνουν αγορές online έχουν αγοράσει τουλάχιστον ένα προϊόν σούπερ μάρκετ (στοιχεία διεθνούς έρευνας dunnhumby).