ΕΛΛΑΔΑ

Λάθος selfie, την λάθος στιγμή, σε λάθος μέρος αλλά η ουσία παραμένει: Οι πιλότοι μας είναι κορυφαίοι!

Η φωτογραφία ενός Ελληνα back seater (GIBS) σε F-16D Advanced της 335 Μοίρας του Αράξου 116 ΠΜ, που συμμετέχει στην TLP (σειρά 18-1) του ΝΑΤΟ, ο οποίος αυτο-φωτογραφίζεται, κοινώς τραβάει… selfie την ώρα της απογείωσης (άλλη πηγή υποστηρίζει ότι είναι την ώρα της προσγείωσης), έχει δημιουργήσει θόρυβο στο Αλμπαθέτε της Ισπανίας, μεταξύ των ξένων πληρωμάτων που συμμετέχουν, καθώς πολλοί θυμήθηκαν το τραγικό δυστύχημα του 2015.

Οταν διθέσιο μαχητικό αεροσκάφος F-16 Block 50 της Πολεμικής Αεροπορίας, που συμμετείχε σε εκπαιδευτική πτήση στη βάση κατάρτισης του ΝΑΤΟ Los Llanos στην Ισπανία συνετρίβη εντός της βάσης την ώρα της απογείωσης, όταν έπεσε επάνω σε γαλλικά μαχητικά.

Τότε θρηνήσαμε 11 νεκρούς, 9 Γάλλους και πάνω απ’όλα τους 2 πιλότους μας.

Το αεροσκάφος τροχιοδρόμησε και απογειώθηκε με τον αντισταθμιστή να βρίσκεται στη θέση της μέγιστης αντιστάθμισης προς τα δεξιά. Το ρύγχος του F-16 πήρε τότε κλίση προς τα δεξιά, προκαλώντας βουτιά με το δεξί φτερό έως ότου το αεροπλάνο προσέκρουσε στο έδαφος.

Οι παράμετροι του αντισταθμιστή φαίνεται πως απορρυθμίσθηκαν από λάθος κίνηση, όπως ένας κατάλογος ελέγχων που δεν είχε τακτοποιηθεί όπως έπρεπε.

Εκείνο το δυστύχημα “σημάδεψε” την Πολεμική Αεροπορία.

Η γνώμη μας για την τωρινή selfie: Δεν την τραβά ο πιλότος που είναι επιφορτισμένος με την διαδικασία της απογείωσης και γενικά της πτήσης (ο back seater βασικά είναι ο χειριστής των οπλικών συστημάτων αν και έχει πλήρες χειριστήριο στον συγκεκριμένο τύπο).

Πού σημαίνει ότι δεν επηρεάζει καθόλου την όλη πτητική διαδικασία η σχετική (λάθος…) κίνηση.

Μπορεί να είναι παράτυπο, αλλά δεν είναι κρίσιμο. Σε τελική ανάλυση νέοι άνθρωποι, κατά κανόνα κάτω των 30 ετών, είναι οι back seater και ορισμένες φορές το ένστικτο της ηλικίας υπερισχύει των τυπικών κανόνων ασφαλείας.

Σε άλλες περιπτώσεις μπορεί να είναι καθοριστική τέτοια απροσεξία, εδώ να πούμε ότι “συμβαίνουν αυτά” γι αυτούς που θα προτρέξουν να μιλήσουν για “χαλαρή πειθαρχία” ή για “παραβίαση των κανόνων”.

Οι Ελληνες πιλότοι των μαχητικών, κατά την ταπεινή μας εκτίμηση, απόρροια ενασχόλησης 34 ετών με τα αμυντικά πεπραγμένα, είναι από τους καλύτερους παγκοσμίως. Και αύριο ο συγκεκριμένος “πιτσιρικάς” μπορεί να γράψει πέντε καταρρίψεις τουρκικών μαχητικών.

Ας είμαστε επιεικείς…

Πηγή

Στην ίδια κατηγορία

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

«Κόφτης» στη θέρμανση στο δημόσιο – Τέλος ζεστό νερό και φωτεινές επιγραφές στη Γερμανία

Η Γερμανία ετοιμάζεται για τον επερχόμενο «ρωσικό» χειμώνα,…

Μικρότερες συσκευασίες, ίδιες τιμές – Το μυστικό κόλπο της «συρρίκνωσης»

Οι εταιρείες συρρικνώνουν τις συσκευασίες των προϊόντων, χωρίς…

Αποκάλυψη: Τους S300 αναζητούσαν στην Κρήτη οι Τούρκοι

Τις θέσεις των S300 που βρίσκονται στην Κρήτη…

Γιατί αναχαιτίστηκαν οπλισμένα τουρκικά F-16 στην Κάρπαθο

Με αφορμή ισχυρισμούς της τουρκικής πλευράς σχετικά με…

Νέες ανατιμήσεις απο Σεπτέμβριο: Ποια προϊόντα «εκτοξεύονται»

Ενεργειακή ακρίβεια και οικονομική κρίση έχουν φτάσει στα…

Μπήκε σε πισίνα με παιδιά με αποκαλυπτικό G-string και προκάλεσε αντιδράσεις

Πολλές είναι οι αντιδράσεις κάτω από ένα βίντεο…

Οι νέες τιμές στο ηλεκτρικό ρεύμα για τον Σεπτέμβριο χωρίς το Power Pass

Για τον Σεπτέμβριο ανακοινώθηκαν νέες τιμές στο ηλεκτρικό…

Η επιστημονική πρόβλεψη της απόλυτης καταστροφής

Έρχονται δύσκολες μέρες για τον πλανήτη… Ο κόσμος…
contact