ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

‘Αμεση χαλάρωση των capital controls ζητούν οι εξαγωγείς

Θέλουν αναβάθμιση του λιμανιού και θέσπιση κινήτρων για τη Ζώνη Καινοτομίας

Την άμεση περαιτέρω χαλάρωση των capital controls, την αναβάθμιση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και τη θέσπιση κινήτρων για την Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας, ζητά η διοίκηση του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), με υπόμνημα που απέστειλε στους πολιτικούς αρχηγούς και κατέθεσε στην υπηρεσιακή πρωθυπουργό, Βασιλική Θάνου, με την ευκαιρία της 80ής ΔΕΘ. Eιδικότερα ως προς την χαλάρωση των capital controls στη μεταφορά κεφαλαίων στο εξωτερικό από νομικά πρόσωπα/επιτηδευματίες στο πλαίσιο επιχειρηματικών δραστηριοτήτων ο Σύνδεσμος ζητά:

-Διατήρηση και συνεχή αύξηση του ημερήσιου/εβδομαδιαίου ορίου ποσού των ειδικών υποεπιτροπών των τραπεζών την έγκριση συγκεκριμένων συναλλαγών

-Άμεση, χωρίς διαδικασίες και προϋποθέσεις, έγκριση τιμολογίων από τις τράπεζες ποσού που σταδιακά θα πρέπει να φθάσει μέχρι 50.000 ευρώ (το αρχικό όριο θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 10.000 ευρώ και όχι 5.000 ευρώ όπως έχει ανακοινωθεί)

-Απλοποίηση διαδικασιών και επιτάχυνση τεκμηρίωσης συναλλαγών εξαγωγικών επιχειρήσεων εισροής κεφαλαίων από την αλλοδαπή και εκροής εκ νέου στην αλλοδαπή

-Απλοποίηση των διαδικασιών/επιτάχυνση εγκρίσεων αιτημάτων από την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών και αποκέντρωση/ έγκριση αποκλειστικά από τα υποκαταστήματα των τραπεζών (και όχι τις υποεπιτροπές) αιτημάτων αρμοδιότητάς τους

-Αύξηση του ορίου (τουλάχιστον διπλασιασμός) για μετρητά από φυσικά πρόσωπα για ταξίδια στο εξωτερικό.

Σε σχέση με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης υπογραμμίζει ότι το νέο χρονοδιάγραμμα για την παραχώρησή του (Φεβρουάριος 2016) θα πρέπει να τηρηθεί χωρίς καμία περαιτέρω καθυστέρηση. «Ο όποιος πάροχος επιλεγεί όμως πρέπει να φέρει όσο το δυνατό περισσότερη δουλειά, στοιχείο που είναι σπουδαιότερο του τιμήματος. Θα πρέπει ο πάροχος να έχει τη δυνατότητα και την επιθυμία να το πράξει και αυτό να αποδεικνύεται από τη δέσμευσή του για συγκεκριμένες επενδύσεις. Σημαντικότερη επένδυση για το λιμάνι αποτελεί η επέκταση/εκβάθυνση της 6ης προβλήτας, ώστε να καταστεί εφικτή η προσέλκυση containers ships απευθείας από την Ανατολή. Θα πρέπει ο πάροχος να δεσμευτεί για την υλοποίηση των επενδύσεων εντός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος (6-7 χρόνια) με την προϋπόθεση ότι οι εργασίες θα ξεκινήσουν το αργότερο εντός διετίας με ποινή ακύρωσης της παραχώρησης. Επίσης θα πρέπει να προχωρήσει το συντομότερο δυνατό η σύνδεση του λιμανιού με την εθνική οδό μέσω αερογέφυρας» υπογραμμίζει ο ΣΕΒΕ.

Όσον αφορά την Αλεξάνδρεια Ζώνης Καινοτομίας υποστηρίζει ότι αυτή διαθέτει πλέον ισχυρές βάσεις, δραστηριότητα και γη. «Απομένει, η θέσπιση των κινήτρων για τα όποια απαιτείται ισχυρή πολιτική βούληση» καταλήγει._

 

Πηγή

Στην ίδια κατηγορία

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

Ο Ρέι Ντάλιο προειδοποιεί για Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο

Ο κίνδυνος ενός παγκόσμιου πολέμου που θα περιλαμβάνει…

Ισραήλ: «Εγκαταλείψτε άμεσα την Τουρκία»

Το Channel 12, επικαλούμενο δήλωση της κυβέρνησης, μετέδωσε…

Έφθασε η ώρα…που οι προφητείες των Γερόντων, γίνονται πραγματικότητα;

Γέροντας Αθανάσιος: Την κατάσταση που βιώνει τον τελευταίο…

«Στόχος μας ολόκληρος ο πλανήτης»: Τι έλεγε ο ηγέτης της Χαμάς το 2022

Ο 78χρονος συνιδρυτής της Χαμάς “εκτόξευε” απειλές όχι…

Οι 5 αλλαγές που έρχονται σε συντάξεις – επιδόματα

Οριστικοποιήθηκαν οι διατάξεις του ασφαλιστικού -για την απασχόληση…

Ελαιόλαδο: Πόσο θα κρατηθούν στα ύψη οι τιμές

Ακριβό, τουλάχιστον για το επόμενο εξάμηνο, θα παραμείνει…

Λωρίδα της Γάζας: Σκηνές που πραγματικά θέλεις κουράγιο για να τις δεις…

Σκηνές γροθιά στο στομάχι! Βίντεο που ήρθε στο…
contact